Om skolen

På Vestergaardsskolen er vi alle en del af et stort og mangfoldigt fællesskab, der bygger på tillid, tryghed og gensidig respekt. Vi har fokus på læring, trivsel og udvikling og arbejder tæt sammen med forældrene.

Vestergårdsskolen blev bygget i 1952. Skolen har løbende gennemgået renovering og udvikling af de fysiske rammer. Vi er så heldige at ligge i et område med gode idrætsfaciliteter (Viby Stadion) og er omgivet af grønne områder, som meget ofte benyttes i løbet af skole-, sfo- og klubtiden.

I 2015 flyttede klubben AKVA ind i nyindrettede lokaler i kælderen. Samarbejdet mellem skole og klub er blevet tættere.

Vi har et tæt og godt samarbejde med Vestergård Dagtilbud, som vi bl.a. arrangerer skoleuger sammen med.

Vi arbejder hele tiden på at gøre overgangen fra dagtilbud til skole bedre, bl.a. ved at børnene fra dagtilbuddene kommer på skolen til forskellige arrangementer eller blot kommer for at bruge vores faciliteter.

Sidst opdateret: 21. november 2023