Ordblind - og hva´så

På Vestergårdsskolen bliver elever, som skolen har mistanke om kan være udfordret af læse/skrivevanskeligheder, testet.

Appwriter

Ud fra disse test afgøres det, om der er tale om decideret ordblindhed eller om det er vanskeligheder, der ikke helt kan defineres som ordblindhed, men som alligevel påvirker elevens faglige udbytte af undervisningen.

Uanset om man er decideret ordblind eller “blot” udfordret, skal man naturligvis have den støtte og hjælp, som skal til, for at man trives og får mest muligt ud af undervisningen.

Bliv klogere på ordblindhed eller se et par eksempler på, hvordan Appwriter bruges.

NOTA, som er et bibliotek for ordblinde, har udviklet en spændende app, som kan læse bøger og tegneserier højt.

NOTAbiblioteket kan man kun blive medlem af, såfremt man er diagnosticeret ordblind.

NOTA-app til iPhone eller Android (OBS! Kvaliteten af appens oplæsning, er bedre end lyden i videoen)

Sidst opdateret: 21. november 2023